fredag den 21. juli 2017

Nie je mi zle, prehovárala sa tenistka a odolala rakovine. US Open čaká

Vlani vo Wimbledone pretancovala kvalifikáciou, v 1. kole potom vyradila nasadenú Rumunku Cirsteaovou.

To už vedela, že prvýkrát v kariére prerazí do Top 100. A tiež že má Hodgkinovu chorobu, zhubné nádorové ochorenie lymfatických uzlín. Správu dostala po prvom londýnskom zápase. "Chcela som postúpiť čo najďalej, aby som nemusela domov, kde mi hrozil stret s realitou," povedala denníku NY Times.

Až pred zápasom so Švajčiarkou Benčičovou, ktoré sa odkladalo kvôli dažďu, si v šatni vzala mobil a našla si v ňom heslo chemoterapie. "Začala som hystericky plakať. Netušila som, či to zvládnem. "

Išla na dvorec a celú dobu slzili. Vypadla. Letela cez Atlantik. Začala s liečbou.Bolela ju hlava, dvíhal sa jej žalúdok. "Mala som za s ebou chemo, sedela na posteli a cítila sa strašne. Tak som si opakovala: Nie je mi zle, nie je mi zle, nie je mi zle…Trebárs päťdesiatkrát. A viete čo? Bolo mi lepšie. "

Na jeseň jej oznámili, že je zdravá. Keď však vzala do ruky raketu, pripadala si zúfalo slabá. Trénovala po chvíľkach. Povzbudzovali ju príbuzní, priatelia i niektorí tenisti. Aspoň raz týždenne jej napísala Venus Williamsová, čo Duvalovo prekvapilo a potešilo.

Ťažká skúška jej zmenila pohľad na tenis a celý život. Ako rozprávala Guardianu, nejaký čas strávila brigádou v kancelárii a spoznala aj ľudí z nešportového prostredia. Častejšie sa venovala maľovaniu a vyšívanie.

V uplynulých týždňoch už sa ale naplno vrátila k svojmu povolaniu.Na malom podniku kategórie ITF Landisville dvakrát vyhrala, ale pred štvrťfinále odstúpila, lebo si pri štvorhre zranil chrbát.

Už skôr žiadala o divokú kartu na US Open. Na domácom grandslamu predvlani zažiarila triumfom nad bývalou šampiónkou Stosurová. Vlani mala právo na štart v hlavnej súťaži, ale musela sa kurírovať.

"Hrať ako Američanka na US Open, tomu sa nič nevyrovná," tvrdila energická dievča s detským hlasom. "Zvlášť po všetkom, čím som si prešla. Myslím, že ma čaká obrovská podpora. Veľmi sa teším. Tento turnaj je môjmu srdcu najbližšia. Mám odtiaľto najkrajšie spomienky a rada by som pridala ďalšie. "

Ani jej vrelé vyznanie, ani nevľúdny osud však neobmäkčilo usporiadateľa, ktorí jej pridelili len miestenku do kvalifikácie.Museli Duvalovo sklamať.

Niet ale pochýb, že ona sa s tým, ako je jej zvykom, opäť chrabro pobije.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar